Wordt er in andere EU-landen ook alcohol verkocht bij benzinestations?l

De rechtzaak komt eraan: wel of geen alcohol verkopen via benzinestations. Hoe is dat eigenlijk geregeld in andere EU-landen (kun je wijn kopen bij de Total langs de Route du Soleil, kun je bier kopen bij de Aral langs de Autobahn?) en zou het niet slimmer zijn dit europees te regelen en niet per land afzonderlijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
11.7K

Het beste antwoord

In Frankrijk bestaat het verbod op de verkoop van alcohol in tankstations.
In Duitsland mogen alcoholhoudende dranken worden aangeboden en verkocht tijdens de dag. In de rayons waar de alcoholhoudende dranken worden gepresenteerd, staan echter aanduidingen dat er geen alcoholhoudende dranken mogen worden verkocht tussen 24 en 7 uur.
Italië gaat zelfs nog een stap verder. Dit land heeft de verkoop van alcoholische dranken langs autosnelwegen, zowel 's nachts als overdag, verboden.
In België is verkoop van drank aan de pomp nog steeds toegestaan.
Men zou dit inderdaad beter Europees regelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het meest informatieve antwoord. Met mijn hartelijke dank!

Andere antwoorden (2)

In Duitsland kan het wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik door België kom, neem ik bij een benzinestation altijd een paar trapistjes mee naar huis. Ik vind persoonlijk het verbod flauwekul.