Vrijspraak beschdiging straatrace,hoort dan de opgelegde EMG ook te vervallen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

EMG wordt opgelegd voor onverantwoordelijk rijgedrag. Dus dat heeft niets te maken met straatrace.
ronron1212
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Straatrace nauw dat weet ik wel hioor. Maar dan is alleen de veroordeling voor het verboden race op straat vervallen. Maar niet je onverantwoordelijk gedrag op de weg.
Je bent blijkbaar naar een rechter geweest en in bezwaar gegaan tegen een beschuldiging.
Het bezwaar wat je hebt aangetekend is alleen geweest tegen de straatrace en niet tegen de EMG. Als je alleen bent vrijgesproken voor de straatrace vervalt de EMG niet. Je had dit ook moeten meenemen in je bezwaar en dat heb je niet gedaan.
De beschuldiging straatrace is blijkbaar verkeerd of te zwaar geweest. De EMG is blijkbaar wel goed wegens onverantwoord rijgedrag.
Enige mogelijkheid om er onderuit te komen is (opnieuw) bezwaar aan te tekenen en nu tegen de opgelegde EMG.