Is het zo dat tegenwoordig wettelijk geregeld is dat abonnementen na 1 jaar incasso, per maand opgezegd kan worden?

Fit fot free kom je namelijk heel moeilijk van af

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Stilzwijgende verlenging abonnement straks niet meer mogelijk

Let op: Deze regeling is speciaal gemaakt voor de bescherming van consumenten en geldt niet wanneer u als ondernemer een overeenkomst sluit met een andere ondernemer (business-to-business, B2B).
Wat verandert er?

U mag een abonnement (de overeenkomst) na de eerste contractsperiode niet stilzwijgend verlengen in een overeenkomst voor bepaalde duur.
U mag een overeenkomst omzetten in een overeenkomst voor onbepaalde duur als de consument de overeenkomst op ieder moment mag opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.
U mag consumenten niet verplichten de opzegging op een bepaald moment te laten plaatsen.
De consument moet een overeenkomst die op schriftelijke of digitale wijze tot stand is gekomen, op dezelfde manier kunnen opzeggen.

Voor abonnementen op dagbladen, weekbladen, nieuwsbladen en tijdschriften gelden andere regels:

U mag het abonnement na de eerste contractperiode telkens met maximaal 3 maanden stilzwijgend verlengen. U moet de consument hierbij de mogelijkheid geven de overeenkomst telkens tegen het einde van de duur van de verlenging met een opzegtermijn van één maand op te zeggen.
Als abonnementen op dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften met een leveringsfrequentie van minder dan eenmaal per maand stilzwijgend worden voortgezet in een overeenkomst voor onbepaalde duur, is de opzegtermijn maximaal 3 maanden.
Proefabonnementen op dag-, nieuws-, weekbladen en tijdschriften eindigen na de afgesproken proeftijd.

U moet uw algemene voorwaarden aanpassen aan de wijzigingen.

Indien ; U mag een overeenkomst omzetten in een overeenkomst voor onbepaalde duur als de consument de overeenkomst op ieder moment mag opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand.Er sprake is van een dergelijke overeenkomst dan is het antwoord ja.Bij anderen niet. groet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

toevallig staat het vandaag in de krant dat abo's dus niet meer stilzwijgend verlengd mogen worden met nog een jaar, gaat dus ook gelden voor tijdschriften ed. Per 1 december is het niet meer toegestaan. Tjek Nu.nl ff