Hoe snel mag ik in deze situatie rijden?

Stel je komt deze 2 borden tegen.
De eerste (einde bebouwde kom)als je de stad uit rijdt en de 2de (einde 60 zone) een dikke 2 kilometer verder.
Het lijkt me dat je dan 80 mag rijden.
Maar dan kom je rijdend op die '80' weg een 500 meter ná het 'einde 60 zone' bord, op een industrie terrein. Dus buiten de bebouwde kom en er staat geen max snelheid aangegeven.
Dan mag je daar toch in theorie gewoon max 80 rijden?
Foutje van de weg beheerder?
Hoort daar geen maximum snelheidsbord te staan?

Toegevoegd na 1 uur:
Het gaat mij eigenlijk om het ontbreken van een maximum snelheidsbord buiten de bebouwde kom terwijl je een industrie terrein op rijdt.
Daar moet toch wat staan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
7.4K

Het beste antwoord

Buiten de bebouwde kom mag je 80. Als het industrieterrein buiten de bebouwde kom ligt, mag je daar dus 80 rijden, tenzij d.m.v. een maximumsnelheidbord een andere snelheid is voorgeschreven. In principe hoeft in jouw situatie de snelheid niet door een bord te worden aangegeven. Als je het "einde 60 zone"bord voorbij bent, geldt automatisch 80 km, of je nou tussen de weilanden of door het bos rijdt of over een buiten de bebouwde kom gelegen industrieterrein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Theoretisch gezien mag je daar inderdaad 80km/h.

Of er op dat industrieterrein een snelheidsbeperking moet gelden is afhankelijk van een aantal dingen.

De criteria zijn:

De oppervlakte van het terrein,

De dichtheid van bebouwing,

Het aantal aanwezige personen tijdens een normale werkdag.

De hoeveelheid aan verkeer dat zich beweegt op het industrieterrein.

Verbindingsweg tussen woonkernen.

Voldoet het terrein aan een aantal criteria en is de weg geen verbindingsweg tussen woonkernen kan de snelheid omlaag worden gebracht naar maximaal 60km/h., bebouwd kom kan alleen met goedkeuring van de provincie / regering.

Dit is gelijk aan de criteria die ook in buitengebieden gehanteerd wordt waar enkel boerenbedrijven gevestigd zijn.