Een politie studie met vwo-diploma?

Ik doe nu vwo (gymnasium). na de middelbare school wil ik graag iets bij de politie gaan doen. maar ik vind het een beetje zonde van mijn vwo- diploma als ik een straatagent zal worden. Mijn vraag is dus of er een studie is, waarmee je bij de politie kan werken (maakt even niet uit wat), en waar je minstens vwo voor nodig hebt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K

Antwoorden (4)

Ga criminologie studeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste hoofdcommissarissen hebben een universitaire studie achter de rug. Van Sociologie tot en met Criminologie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Politiekundige (bachelor opleiding)

Zie: http://www.kombijdepolitie.nl/Vacatures/Pages/default.aspx
12 jaar geleden
Je zou politiekunde bachelor kunnen gaan studeren. Of politiekunde master. Anders dan voor andere opleidingen van de Politieacademie kun je je aanmelden bij de School voor Hogere Politiekunde