Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zag gsm op internet staan voor 250 euro die pas een week later uit zou komen. Nu zond ik mail voor pre-order en hebben ze prijs veranderd, mag dit?

Ik had de organisatie een mail gestuurd om de gsm 2 maal te bestellen. Nu heb ik nog geen bericht ontvangen echter blijkt dat ze de prijs van de gsm verhoogt hebben van 250 naar 565 euro. Weet iemand hoe je qua juridisch opzicht staat, wanneer je een gsm online op een site ziet voor een prijs en vervolgens de prijs snel wordt veranderd?
Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
609

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Wanneer je de GSM pre-order hebt besteld, heb je waarschijnlijk moeten aangeven of je akkoord zou gaan met de voorwaarden. In die voorwaarden kan onder andere staan dat het bedrijf altijd de prijs aan kan passen, zonder de klanten daarvan op de hoogte te stellen.

Wanneer dit in de voorwaarden staat, en je bent akkoord gegaan (wat eigenlijk altijd verplicht is bij een aankoop) mogen ze de prijs dus veranderen en ben jij verplicht te betalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens het nieuw consumentenrecht mag dit niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding