Kan ik in Nederland aansprakelijk gesteld worden vanuit het buitenland als ik een huis heb verkocht in het buitenland ?

Jaar geleden huis verkocht in U.S. prima niks aan de hand, wat dingen opgeknapt en gerepareerd. nu jaar later wil de koper mij laten voorkomen omdat ik zogenaamd het huis heb verkocht met zaken waarvan hij zogenaamd niets wist. B.v. dat de kozijnen niet nieuw waren , maar opgeknapt. Ik heb geen verstand van de regelgeving daar en ben benieuwd in hoeverre ik mij hier iets van moet aantrekken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

De koper kan in de USA een proces tegen jou voeren. Hij moet dan de uitspraak laten acteren in Nederland = laten bevestigen door een Nederlandse rechtbank.
Dan moet hij het proces dus eerst winnen.
Als het zover komt, zou ik in de USA toch een advocaat nemen.