Hallo, Zijn er mensen die wat weten van rechten en wetten? Want ik heb momenteel een fiets die gerepareerd is. De prijs opgave was 70 euro en n

Toegevoegd na 25 seconden:
Hallo,
Zijn er mensen die wat weten van rechten en wetten?
Want ik heb momenteel een fiets die gerepareerd is. De prijs opgave was 70 euro en nu zijn de totale kosten 185 euro. Nu hebben hun er ook dingen aan gedaan waar ik geen opdracht gegeven voor heb zoals nieuwe handvat en nieuwe band enzo
Wat zijn mijn rechten in dit geval? Want ik accepteer dit niet

Toegevoegd na 42 seconden:
sorry voor rare titel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Antwoorden (3)

Als jij zwart op wit hebt wat de reparatie zou gaan kosten {dus 75 euro} dan hoef je niet meer te betalen.
Zeker niet omdat ze dingen die jij niet gerepareerd wilde hebben gerepareerd hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgensmij heb je ook op reparatie van dingen recht op 7 dagen herroepingsrecht. Dit betekend dus dat jij kan zeggen: ik wil dit niet, ik wil tot die 70 euro.
Vervolg is wel dat ze de reparaties die boven de 70 euro vielen, ongedaan maken. Dus dan worden je handvat en band verwijderd (en zij moeten dan de oude er weer op zetten).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gaat dan wel in strijd met de natrekkingsregeling. Die zegt namelijk dat wanneer de eigenaar van de fiets ook eigenaar wordt wanneer er dingen aan worden gezet, zoals bijvoorbeeld nieuwe banden. De winkel mag deze niet meer terugnemen, aangezien ze al zijn geplaatst op de fiets. Hele domme fout dus van de winkel, de eigenaar van de fiets hoeft deze er niet af te laten halen, dat mag ook niet! Maar hij hoeft de extra kosten waar hij niet om heeft gevraagd niet te betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, dit wist ik niet, ik dacht dat ze dan de spullen wel weer terug mogen nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen als deze nog niet gemonteerd zijn, maar een fabrikant/winkel etc. mag deze niet terugnemen als ze al zijn gemonteerd. Dan zijn ze wettelijk eigendom van de eigenaar van de fiets waaraan deze zijn gemonteerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee
een prijs mag zonder toestemming maar 10% hoger zijn dan wat is afgesproken. De fietsenmaker is fout als je geen toestemming hebt gegeven voor "alles wat verder nodig is".