Mag je filmen in het ziekenhuis?

Ik moet voor school een dagje uit mijn leven filmen. Toevallig moet ik morgen naar het ziekenhuis voor een allergietest. Zou ik dat mogen filmen, of zitten daar nog wat haken en ogen aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.9K

Antwoorden (3)

ik zou het bespreken met het afdelingshoofd.
het is niet gebruikelijk te filmden in een ziekenhuis.
op moimenten dat alleen jij in beeld komt en mogelijk jouw allergietest-verpleging, even vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mij lijkt het als je alleen zelf in beeld komt geen probleem, leg even uit aan degene die onderzoeken bij je doet waar het voor is, dan mag het vast wel!
Want sommige mensen filmen ook een bevalling (nou weet ik ook wel dat dat iets heel anders is, maar het is ook (soms) in het ziekenhuis)

Succes morgen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ergens te gast bent, of dat nu een disco is, een concertzaal, een museum, een supermarkt, of een ziekenhuis dan gelden er voor het al dan niet mogen filmen of fotograferen andere regels dan 'gewoon' op straat of bij jezelf thuis.

Sommige bedrijven / instellingen / organisaties hanteren specifieke huisregels waarin iets is opgenomen over het gebruik van (foto- / video-) opnameapparatuur.

Degene die het voor het zeggen heeft in het ziekenhuis kan je dan dus inderdaad uitleggen of het mag of niet, over het algemeen zal men hier denk ik niet zo moeilijk over doen, tenzij je mensen of situaties in beeld brengt op een (door hen) ongewenste manier.

Het is wel altijd netjes (en soms noodzakelijk) dit soort dingen even te vragen dus.