Een vriend van me is gepakt in engeland met wiet. Wat kan hij verwachten?

Hij nam het mee in het vliegtuig en is in engeland gesnapt...

Toegevoegd na 3 minuten:
Het gaat om +\- 3 gram

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
9.3K

Antwoorden (2)

Toevallig sprak ik hier vorige week nog over met een vriend die bij de politie zit in Engeland.
Als je in de UK de eerste keer op straat word gepakt met wiet word je meegenomen en een paar uur later vrijgelaten met een boete.
De tweede keer word er proces verbaal opgemaakt en moet je ook echt voorkomen en kan je een nog hogere boete of werkstraf verwachten.

Nou denk ik dat het op het vliegveld wel wat strenger is, maar je hoeft geen celstraf te verwachten hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook in Engeland kennen ze een vorm van gedoogbeleid. Een gevangenisstraf zal er met deze hoeveelheid niet inzitten. Er is wel een flinke kans op een boete, en natuurlijk een heleboel ellende er omheen. Ook loopt hij het risico om meteen weer het land uit gezet te worden.

Uiteraard is het ontzettend stom geweest, omdat je in Engeland net zo goed wiet kan kopen.

Toegevoegd na 3 minuten:
In de meeste andere landen in de wereld kom je er nog slechter vanaf: Zo krijg je in Indonesie zonder pardon de doodstraf al voor zelf "kleine" hoeveelheden marijuana..