Wat gebeurt er met een civiele rechtzaak wanneer de eisende partij niet op komt dagen?

Dus niet de gedaagde.

8 maanden geleden
in: Wetgeving
erotisi
8 maanden geleden
Is het een rol zitting of comparitie?
ronron1212
8 maanden geleden
De advocaat kan de eiser vertegenwoordigen

Antwoorden (1)

Dan kan de eisende partij zijn standpunt niet toelichten tijdens de rechtszaak. De eerder ingebrachte stukken kunnen wel beoordeeld worden door de rechter. Het is dus niet zo dat als je niet komt opdagen je bij voorbaat de zaak verloren hebt.
AlphaLimaSierra
8 maanden geleden
ronron1212
8 maanden geleden
De advocaat van de eiser kan dat doen.
AlphaLimaSierra
8 maanden geleden
Als de advocaat wel verschijnt is de eisende partij dus wel vertegenwoordigd.