Wie wordt de regent(es) als Koning Willem-Alexander komt te overlijden voordat Amalia 18 jaar is?

Er van uitgaande dat kroonprins Willem-Alexander straks koning wordt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.8K

Antwoorden (4)

Dat is waarschijnlijk prins Constantijn

Toegevoegd na 2 minuten:
Volgorde erfopvolging:

1: : :..... Z.K.H. Prins Willem-Alexander, Prins van Oranje, Prins der Nederlanden, Prins van Oranje-Nassau, Jonkheer van Amsberg
2: : : :..... H.K.H. Prinses Catharina-Amalia der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau
3: : : :..... H.K.H. Prinses Alexia der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau
4: : : :..... H.K.H. Prinses Ariane der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau
5: : :..... Z.K.H. Prins Constantijn der Nederlanden, Prins van Oranje-Nassau, Jonkheer van Amsberg
6: : :..... Eloise, Gravin van Oranje-Nassau, Jonkvrouwe van Amsberg
7: : :..... Claus-Casimir, Graaf van Oranje-Nassau, Jonkheer van Amsberg
8: : :..... Leonore, Gravin van Oranje-Nassau, Jonkvrouwe van Amsberg
9: :..... H.K.H. Prinses Margriet der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau, Prinses van Lippe-Biesterfeld
10: :..... Z.H. Prins Maurits van Oranje-Nassau, van Vollenhoven
11: :..... Z.H. Prins Bernhard van Oranje-Nassau, van Vollenhoven

Als Amalia minderjarig is zijn de andere kinderen van Willem-alexander en Maxima dat ook dus is prins constantijn met zijn 5e plaats de eerste op de lijst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wordt dan Prins Constantijn aangezien Friso geen lid is van het Koninklijk Huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HKH Beatrix, Prins Constantijn of haar moeder Maxima.

Net zoals koningin Emma regentes werd van Wilhelmina na de dood van koning Willem III.

Dit zal dan door de regering beslist worden op het moment dat het zover is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik durf er geen voorspelling op los te laten. Diegene die als voogd wordt aangesteld bij Amalia wordt automatisch de regent(es), normaal gesproken is dat prinses Maxima echter de politici daar over moeten beslissen durf ik geen voorspelling te doen, durf niet te zeggen wat het wordt als bijvoorbeeld de SP dan de regering lijdt of D66.
U schrijft Koning Willem-Alexander,als hij al koning is als hij overlijdt dan wordt zijn vrouw hoogstwaarschijnlijk regentes totdat prins Amalia de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt. Zo ook met Emma die regentes was over dochter Wilhelmina die nog geen 18 jaar was toen Willem III overleed maar wel op papier Koningin was.

Toegevoegd na 33 seconden:
prinses Amalia

Toegevoegd na 38 seconden:
prinses Amalia
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat het parlement dit zal gaan beslissen hoe het nu precies gaat verlopen. Jou antwoord zou het dus ook kunnen zijn.