Wat voor straf krijgt een minderjarige als hij/zij een andere minderjarige bedreigt.

Het gaat hierbij om het bedreigen met in elkaar slaan e.d.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K

Antwoorden (1)

Is geheel afhankelijk van de situatie.

Gebeurd het tijdens een ferme woordenwisseling en uit de tegenstanders ook een aantal dingen zal de straf mogelijk een fikse reprimande van een agent / officier van justitie zijn.

Is het gebeurd na dat diegene die bedreigd is iets "verkeerd" heeft gezegd zou er wel eens een HALT aan vast kunnen zitten.

Heeft de dreiger meerdere geweldsdelicten op zijn naam staan dan zou het weleens een gang naar de rechter kunnen betekenen.

Ik ga er vanuit dat het hier gaat om personen jonger dan 16 jaar, 16 jaar en ouder kunnen aangepakt worden op het strafrecht voor volwassenen, dan is er van belang hoe ernstig het feit is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+