Krijg ik bij CAO Technische Groothandel wel een vrije dag als het 40-jarige huwelijksfeest van mijn schoonouders in een andere maand gevierd wordt?

Ipv een feestdag gaan we met de familie op vakantie. Er wordt geen feest gevierd.

Toegevoegd na 55 seconden:
http://www.fnvbondgenoten.nl/site/caos/42601/518001

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Het beste antwoord

Nu is het geven van een feest redelijk ruim te interpreteren. Die reis zou je ook als feest kunnen bestempelen; je viert immers hun 40-jarig huwelijk.

Dus ja, je hebt recht op 1 vrije dag, de rest van de reis zul je gewoon vrije dagen voor moeten vragen. Houdt er rekening mee dat als je niet lang genoeg van te voren vrij vraagt het kan zijn dat je geen vrij kunt krijgen. De werkgever zal waarschijnlijk begrijpen dat je dan vrij wil zijn maar je hebt, behalve voor 1 dag, geen extra voorrang op je collega's.