wat kun je doen als je overlast heb van de windklokken van de buren?

Wij wonen in een tussen (koop)woning. Onze buren hebben vier hele grote bamboe windklokken op de tussenschutting gehangen. Deze maken heel veel lawaai. S-nachts worden we er wakker van en overdag is het niet prettig vertoeven in de tuin. Vorig jaar hebben we dit aangegeven en hebben zij de klokken verwijderd. Ze hebben ze echter nu gewoon weer terug gehangen en gaan nu niet in op onze verzoek iets aan de herrie te doen. Heeft iemand suggesties? aanvullende informatie: De schuttig waar de klokken aan hangen is door ons betaald en geplaatst en de buren huren hun woning van een woningcorporatie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
woningcorporatie inschakelen en/of de wijkagent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is de reden, dat ze ze vorig jaar wel hebben weggehaald en dat nu niet willen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon zelf van de schutting weghalen, en in de kliko ermee...wie niet horen wilt moet maar voelen...
hebben ze er zelf geen last van dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je al eens gevraagd of ze zelf het geluid mooi vinden, of dat het ze alleen te doen is omdat ze die dingen mooi vinden? Als je de klepel er uit haalt, is het nog steeds het zelfde mooie ding maar maakt het niet zon rotherrie meer.

Antwoorden (6)

vraag de woningcorporatie om te bemiddelen.overlast is overlast.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn koopwoningen, een woningbouwcorporatie heeft hier niets mee van doen.
niko
12 jaar geleden
niet goed gelezen?"en de buren huren hun woning van een woningcorporatie".
Ik zou ze er toch echt nog een keer heel duidelijk over aanspreken en daarbij zeggen dat het jullie erg stoort dat zij zich niets van jullie aantrekken en dat ding gewoon weer ophangen.
Dan zouden het toch wel erge botteriken zijn als ze die gong dan niet weghalen.
De aanhouder wint.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me toch ook de eerste stap. En of je huis nu huurt of niet en of de schutting deels van jou is of niet doet niet ter zake. Als ze die dingen aan de andere schutting hangen heb je er net zoveel last van. Misschien moet vs eerst eens aan andere buren vragen of die er last van hebben?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is een goed idee. Samen sta je sterk(er)
Je kunt de rijdende rechter inschakelen. Als het geluidsniveau te hoog is, zal hij de buren veroordelen tot het verwijderen van de windklokken. Zijn uitspraak is bindend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het geluidsniveau van bamboeklokken is nooit te hoog.
Waar je gek van wordt, is het feit dat die dingen 24 uur per dag dat monotome geklingel laten horen.
Hoe weinig decibel ook, het werkt op den duur flink op je zenuwen. En de rijdende rechter....sja.
Dit is mijn oordeel, daar moet u het mee doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bamboe is toch brandbaar?
Richt een tiental keffertjes, poezen en eenden met bewegingsmelder richting buren. Een beweging aan hun zijde van de schutting en de hele beestenboel begint te miauwen, snateren en keffen..... Misschien niet zo netjes, maar als ze echt niet luisteren willen, kan dit een troef achter de hand zijn. Ikzelf zou liever het windklokkenspel horen. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik zou er een pauw bijzetten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je zelf ook totaaaaal geen last van....ahum... ;-)
Cryofiel
12 jaar geleden
Misschien hebben ze bij de kinderboerderij leeneenden en huurpauwen. Die zet je dan alleen in je tuin als je een paar dagen (nachten) van huis bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL!
Nodig ze uit op de koffie, en vertel dan dat je stapelgek wordt van die ellendige bamboeklingeldingen.
Hou het vriendelijk en aardig, maar laat wel goed merken dat je er serieus ontzettend veel last van hebt.

Als je buren daar niet open voor staan zijn ze wel heel asociaal. Immers, je buren blijvend lastig vallen met zoiets onbenulligs als maboe wndklokken is te gek voor woorden.

In dat geval licht je je buren in over het feit dat je melding gaat maken van overlast. Kunnen ze alsnog kiezen om die dingen weg te halen.
Gebeurt dat ook niet, dan zou ik politie of woningbouwvereniging inschakelen.
En doen die er niks aan....dan zou ik de bamboeklokken persoonlijk van de schutting rukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Ha, dan kan je een kopje Bambu-koffie presenteren. Heb je gelijk een mooie inleiding!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste oplossing. Beter een ruzie voorkomen dan genezen.
Zelf grotere windklokken kopen!