onze buren willen een reclamebord hangen in onze inrit. zij hebben hiervoor geen toestemming aan ons gevraagd. mogen zij dit reclamebord ophangen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je met "onze inrit", een gedeelde inrit(en het bord hangt aan hun kant. Of daadwerkelijk op het gedeelte van jullie inrit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je wat meer zeggen over de situatie? Het is nogal belangrijk of het jullie grond is, misschien kan je een foto toevoegen?

Antwoorden (5)

Je bedoelt dat de ene kant van je inrit de grens met de buren is? Dan kun je er weinig tegen doen als het nog op hun grond hangt. Maar ze kunnen je niet beletten op je eigen grond een paar paaltjes in de grond te slaan en er een plank voor te spijkeren (als je er dan nog met je auto langs kan).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
He, zo wakker je wel iets aan,...zou alvast Frank Visser bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pragmatisch denken heet zoiets
Neen.

Net zoals met takken van bomen en struiken mag een buur niets boven het terrein van een ander laten uitsteken zonder de goedkeuring van de eigenaar / gebruiker van het terrein.

Gemeente mag daar zonder jullie toestemming ook geen vergunning voor afgeven.

Reclame uitingen buiten het eigen terrein zijn vergunningplichtig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sedert wanneer?
Als de buren dat willen hebben ze uw toestemming nodig. Daarnaast hebben ze toestemming nodig van de gemeente in de vorm van een vergunning.

Wanneer het niet boven jullie grond is hebben ze alsnog een vergunning nodig. Hier komt dan een aankondiging van in het plaatselijke huis aan huisblad zodat u zich daarvan op de hoogte kunt stellen. Dan kunt u bezwaar maken tegen het uitgeven van de vergunning. Wanneer u gelijk krijgt mogen de buren het niet ophangen. Doen ze dat wel, dan hangt het bord daar illegaal en kunt u ze vragen het weg te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijna elke gemeente heeft een "Algemene Plaatselijke Verordening" waarin geregeld is b.v. het plaatsen van reclameborden (ook door particulieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de muur,gevel van de buren, is enige tijd geleden zonder onze toestemming en vergunning van de gemeente op onze grond gezet, dus over de erfgrens. als er een reclamebord komt hangen hangt die in ieder geval boven onze grond.
voor alles wat je bouwt heb je een vergunning (van de gemeente) nodig, er zijn een aantal uitzonderingen, deze staan in het Besluit omgevingsrecht. Je kunt ook een check doen op omgevingsloket.nl.

behalve het publiekrechterlijke aspect (overheid) heb je ook nog met het privaatrecht te maken, in burgerlijk wetboek 5 staan je rechten en plichten als burger en dus ook die van je buren.

Ik zou even met de gemeente bellen die kunnen precies vertellen wat je moet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Wimpie. zou U mij het art. nr. uit het het BW kunnen geven wat betrekking heeft op de R. en PL. van de buren over het ophangen van een reclamebord in onze steeg, boven onze grond?
b.v.d.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW5.html art1, lid 2