Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wij wonen in verbouwde boerderij met stukje grond erom heen. Het bestemmingsplan is 'wonen'. mag je 1of 2 yurts voor permanente bewoning hebben staan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
592

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik zou denken van niet. Je mag vaak al niet eens bouwen op elke plek op je eigen erf.
Dit soort dingen zal je toch echt bij de gemeente moeten vragen. Ik ga er dan wel vanuit dat je die yurts niet voor eigen gebruik (zoals een tentje voor de kinderen) neerzet.
ALs het voor permanente bewoning bedoeld is, moet het aan allerlei eisen voldoen. Ook die zijn bij de gemeente en op de site van VROM op te vragen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juridisch woon je in een vrijstaande woning zoals er zovele zijn. Dat het vroeger een boerderij was doet niet terzake. En of je veel of weinig grond hebt evenmin. Met veel goede wil van de gemeente zou je een kleine camping kunnen beginnen, want 'kamperen bij de boer' kan formeel ook niet met een woonbestemming. Permanente bewoning buiten de eigenlijke woning (en dat ook nog met maximaal één gezin) lijkt me uitgesloten.
(Lees meer...)
teusvh
12 jaar geleden
Voor het exacte bestemmingsplan zul je waarschijnlijk toch echt met de gemeente moeten overleggen.
(Of, zoals me haast logischer lijkt in deze bureaucratische tijd; gewoon doen, maar dat heb je niet van mij ;) )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding