Is het legaal om gewoon overal te stoepkrijten? Zoals in een drukke stad, op een station of voor gebouwen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
5.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha pas voor een euro mega stoepkrijt bij de action gehaald en daar twee straten mee vol gekalkt! Heb geen klachte gehad...wel geiriteerde buuren. Maarjha zolang als je geen beledgende dingen op schrijft zal het wel geen probleem zijn.

Het beste antwoord

Op of in het gebouw (station / perron) is het verboden, dit omdat het gaat om privéterrein.

Op straat kan het om redenen verboden worden, denk hierbij aan in het gevaar brengen van verkeer, als publiek op het trottoir gaat staan kijken en andere hun weg moeten vervolgen over de rijbaan.

Daarbij kunnen het buurtbewoners het aanmerken als overlast en kan het ook verboden worden.

Schrijft men echter een tekst en plaatst men er afbeeldingen bij op een openbare plek is het een uiting van een mening en mag het niet gestopt of verwijdert worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is krijt en dat regent er vanzelf weer af.
Krijt is geen verf dat is veel permanenter.
Misschien zullen ze je vragen om het weer te verwijderen maar volgens mij is dit niet strafbaar en mag dit.
11 jaar geleden
het is legaal want het regent weg maar je mag niet op belangrijke gebouwen stoepkrijten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In principe is het legaal, maar het kan wel in een Algemene Plaatselijke Verordening verboden zijn. Zo was het tot 2009 in Apeldoorn verboden om te stoepkrijten, waar hevig tegen is geprotesteerd. Uiteindelijk is het ook daar weer gelegaliseerd.