Is hacken strafbaar (krijg je daar een strafblad voor)? Zie beschrv.

Iemand op onze school heeft een msn-account gehackt. Het "slachtoffer" heeft de politie gebeld. Kun je hiervoor een strafblad krijgen (of gevangenisstraf, gelboeten) ?

Toegevoegd na 5 minuten:
Hij heeft ook allerlei e-mail’s gestuurd naar haar vrienden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Msn account hacken, nee. Er zijn grotere visjes te vangen. Gegevens publiceren en fraude via internet zeker wèl.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij heeft ook allerlei e-mail's gestuurd naar haar vrienden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm, een mailbomber? Vroeger heb ik heel veel van die scriptzooi gemaakt, rond de 250 berichten krijg je een boete is wat ik heb gehoord, of dat waar is weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nick, waar slaat dat nou weer op?

Andere antwoorden (1)

Dit valt onder computervredebreuk en is strafbaar gesteld in artikel 138a van het Wetboek van Strafrecht.

Toegevoegd na 2 minuten:
Indien de dader schuldig wordt bevonden levert hem dit een notitie op in het Justitiële Documentatiesysteem ( voorheen strafblad genoemd). Feit kan op verschillende manieren bestraft worden, afhankelijk van omstandigheden en voorgeschiedenis.
AlphaLimaSierra