Me nederlandse lerares bekijkt stiekem me tweets. Mag dat wel?

Ik heb een hele strenge lerares. Ze bekijkt stiekem TIJDENS DE LES als wij zelfstandig moeten werken , tweets van de kinderen uit onze klas. Hierdoor kunnen wij niks meer over school tweeten omdat wij bang zijn straf te krijgen

IS DIT LEGAAL?

Toegevoegd na 2 minuten:
ja ik kan me tweets afschermen. Maar we hebben tog vrije meningsuiting?? want als we over school slechte dingen tweeten krijgen we straf

Weet jij het antwoord?

/2500

Natuurlijk, je hebt er zelf voor gekozen dat dit openbaar staat. Als je dit niet wilt, moet je je tweets gewoon afschermen.

Als je loopt te tweeten over school, en het is nagatief, dan loop je de boel op te stoken. En zo krijg je een hele nare sfeer. Stel je voor dat iemand jou even lekker afbrand op Twitter... en je mag de volgende dag voor al die mensen staan.. die eigenlijk dingen van je weten die jij niet wil dat ze weten, of dat mensen onrust stoken over je...Tijdens de les moet je gewoon opletten, de maatschappij en je ouders betalen niet voor niks je schoolgeld. Verder moet je ernaar streven positief over mensen te praten, dan krijg je ook positief gedrag terug.

Het is legaal. De docente zou niet moeten twitteren tijdens de les, dat is ook jullie wellicht verboden. Ook voor docenten gelden regels. Je kunt via twitter je medeleerlingen waarschuwen , maar doe dat alleen als je HEEL ZEKER van je zaak bent. Bedenk wel dat een onterechte/onjuiste mededeling heel hard op je eigen hoofd neer komt. Volgens mij moeten mobiele telefoons in de les uit staan. Dat zou ook voor docenten moeten gelden, zij dienen immers het goede voorbeeld te geven. Toegevoegd na 2 minuten: Toen ik les gaf, stond mijn telefoon UIT.

Ik zou eens ophouden met twitteren tijdens de Nederlandse les en opletten, misschien leer je dan nog eens om zonder spelfouten of schrijffouten een paar zinnen op te schrijven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100