Me nederlandse lerares bekijkt stiekem me tweets. Mag dat wel?

Ik heb een hele strenge lerares. Ze bekijkt stiekem TIJDENS DE LES als wij zelfstandig moeten werken , tweets van de kinderen uit onze klas. Hierdoor kunnen wij niks meer over school tweeten omdat wij bang zijn straf te krijgen

IS DIT LEGAAL?

Toegevoegd na 2 minuten:
ja ik kan me tweets afschermen. Maar we hebben tog vrije meningsuiting?? want als we over school slechte dingen tweeten krijgen we straf

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (9)

Natuurlijk, je hebt er zelf voor gekozen dat dit openbaar staat.
Als je dit niet wilt, moet je je tweets gewoon afschermen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stiekum????
Tweets zijn openbaar, dus _iedereen_ kan en mag ze lezen.
Je kunt wel je twitteraccount besloten maken zodat alleen mensen die je (na jouw toestemming) volgen ze kunnen lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is legaal om tweets van anderen te lezen maar om dat te voorkomen kun je je profiel wel op "privé" zetten zodat je "niet followers" je tweets niet kunnen lezen. Neem tenminste aan dat je je lerares niet hebt geaccepteerd als follower. Zowel dan kun je haar ook verwijderen zodat ze géén één tweet meer van je kan lezen. :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk is het legaal. Alles wat je op internet plaatst, maak je openbaar voor iedereen die mee kan lezen. Zelfs de overheid/politie leest alles mee, dat je geen dreigingen plan. Zo worden dagelijks tieners opgepakt wegens geintjes uithalen met dreigingen op twitter.

Als je bang ben om straf te krijgen voor tweeten, waarom tweet je dan er nog over. Uiteindelijk vraag je zelf om problemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tweeten is ook niet de oplossing.
Als je kritiek op de school, leraren hebt of op de directie, bespreek je dat binnenskamers met hen.

Antwoord op je vraag, ja, dat is legaal.
Als je wat te zeggen hebt, zeg het dan, maak het dan openbaar, afgeschermde tweets zullen je echt niet helpen dan.

Rug recht, tweet wat je wilt en als je straf krijgt, so be it of vecht het aan, simpel

Toegevoegd na 15 minuten:
correctie, voor in de les:
Rug recht, tweet wat je wilt en als je straf krijgt, so be it of vecht het aan, simpel

Noem je dat een strenge lerares trouwens, omdat ze stiekem jullie tweets leest?
Dan is ze niet stiekem genoeg, jullie weten dat toch?

Stomme 'sociale media'
mensen worden alleen maar asocialer omdat ze menen alles maar anoniem op internet te moeten publiceren, toon karakter en zeg wat je wilt, in iemands gezicht, niet achteraf, of in een friggin tweet

Toegevoegd na 15 minuten:
correctie, voor in de les:
Rug recht, tweet wat je wilt en als je straf krijgt, so be it of vecht het aan, simpel

Noem je dat een strenge lerares trouwens, omdat ze stiekem jullie tweets leest?
Dan is ze niet stiekem genoeg, jullie weten dat toch?

Stomme 'sociale media'
mensen worden alleen maar asocialer omdat ze menen alles maar anoniem op internet te moeten publiceren, toon karakter en zeg wat je wilt, in iemands gezicht, niet achteraf, of in een friggin tweet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je beter je eigen antwoord kan verwijderen en nog eens alles netjes opnieuw te formuleren i.p.v. de herhaling van tekst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL, was me niet eens opgevallen dat de aanvulling er twee keer staat. ik laat het maar mooi staan, denk ik, kan iemand het nog een keer nalezen mocht die het de eerste keer niet begrepen hebben XD
Het is legaal.
De docente zou niet moeten twitteren tijdens de les, dat is ook jullie wellicht verboden.
Ook voor docenten gelden regels.
Je kunt via twitter je medeleerlingen waarschuwen , maar doe dat alleen als je HEEL ZEKER van je zaak bent.
Bedenk wel dat een onterechte/onjuiste mededeling heel hard op je eigen hoofd neer komt.
Volgens mij moeten mobiele telefoons in de les uit staan.
Dat zou ook voor docenten moeten gelden, zij dienen immers het goede voorbeeld te geven.

Toegevoegd na 2 minuten:
Toen ik les gaf, stond mijn telefoon UIT.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je tweets zijn openbaar, dus iedereen kan ze zien. Als je wilt dat je lerares ze niet bekijkt moet je ze gewoon afschermen.
Aan de andere kant is het ook wel idioot dat ze je tweets bekijkt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou eens ophouden met twitteren tijdens de Nederlandse les en opletten, misschien leer je dan nog eens om zonder spelfouten of schrijffouten een paar zinnen op te schrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich vraag ik me af of ze jullie mag straffen voor het twitteren van deze dingen, maar het twitteren onder de les, en het lezen van dezen is niet verboden zolang zij niks hacked om ze te lezen. Sorry, maar afschermen lijkt mij de enige oplossing.