Wie zit momenteel het langst in bewaring in Nederland?

In de gevangenis dus, of in een TBS kliniek.

Toegevoegd na 5 uur:
Yilmaz kan niet goed zijn.

Er zit in ieder geval al iemand levenslang uit die al langer als Yilmaz vast zit, namelijk Koos Hertogs. Die werd in 1982 tot levenslang veroordeeld wegens marteling, seksueel misbruik en moord op drie meisjes.
Maar ik kwam ook nog een verhaal tegen van een TBS-er die welliswaar geen levenslang gehad heeft, maar die nog langer vast zit, namelijk de pedofiel Jan S. uit Breda die al ruim 36 jaar vastzit.
Zie: http://www.omroepbrabant.nl/?news/198217982/36+jaar+cel+en+tbs+hoe+lang+nog+voor+pedofiele+opa++.aspx
Dus vraag ik me af, zijn er TBS-ers die misschien NOG langer vastzitten?

Toegevoegd na 5 uur:
hm.. blijkbaar zit Jan niet aan 1 stuk vast, zo lang, dus waarschijnlijk dan toch Koos?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K

Het beste antwoord

Ik zou gaan voor Cevdet Yilmaz

Deze man is in Nederland volgens mij veroordeeld voor de grootste na oorlogse misdaad, en zit nog steeds vast.

Toegevoegd na 17 minuten:
Mijn kennis liet mij in de steek, Yilmaz is nr 2 ... Koos H , staat op 1 als langst zittende crimineel.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan het nog steeds niet begrijpen. Deze Cevdet Yılmaz heeft levenslang maar gaat toch op begeleid verlof.
Frimu2
10 jaar geleden
Tja....het is bij Yilmaz , volgens mij wel een impulsieve eenmalige actie geweest. Ik begreep dat hij tot het bot gekrenkt was. Niet goed te praten...maar die Koos Hertogs, had een stelsematig crimineel verleden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet goed dus.
Ik heb mijn vraag uitgebreid waar ik al 2 voorbeelden heb gevonden van mensen die langer vastzitten. 1 voor 3-dubbele moord en 1 voor pedofilie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ah! ja, inderdaad, Koos is 1 van de 2 die ik gevonden heb!
Maar hij is dus nog steeds niet de langstzittende!
Koos is natuurlijk bekend omdat hij levenslang gekregen heeft, en omdat je daar een mooi lijstje van heb op Wikipedia.
Maar TBS-ers wiens onvrijwillig verblijf keer op keer verlengd kan worden, die worden vergeten!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Overigens vraag ik me ook af of het bij Jan S. iets eenmaligs was... of meerdere keren. Maar geen idee wat hij precies gedaan heeft. Maar volgens de experts is hij in ieder geval nog niet genezen en nog steeds een gevaar voor de maatschappij in zijn scootmobiel ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of waarschijnlijk dan toch Koos. Want zo te lezen gaat het bij Jan niet om 1 gevangenisstraf, maar meerdere.