de buurman laat exspres zijn hond pissen tegen mijn gevel om een reactie uit te lokken kan ik hier wettelijk wat aan doen ? alle hulp is welkom

de buurman laat exspres zijn hond pissen tegen mijn gevel
om een reactie uit te lokken kan ik hier wettelijk wat aan doen alle hulp is welkom zodat hij zijn hond ergens anders laat pissen

Toegevoegd na 6 dagen:
er wat van zeggen heeft geen nut, de buurt is die vent zat,de politie vind het niet belangrijk, en de gemeente zwijgt in alle talen
en iedereen weet dat hij een reactie wilt uitlokken want dan kan hij weer zielig doen want ik ben duitser en ik ben zielig
zulke personen maken de naam duitser wel heel erg negative

mijn is dan ook simpel
mag hij legaal zijn hond laten pissen tegen mijn geven
zo nee waar kan ik dit vinden

groetjes uit terneuzen/othene

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga zelf tegen zijn gevel zeiken??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Da's de Lucassenmethode ;p

Antwoorden (7)

Spreek je buurman er eens op aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spreek hem erop aan als ie daar niet naar luisterd naar de wijkagent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luistert sorry ;-)
Spuit flink wat chloor tegen je gevel, dan wil die hond daar echt niet meer plassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En daarna wat waterstofcyanide, in een in plas oplossend omhulsel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Strooi een bus witte peper op die plaats leeg,hij zal er nooit meer komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de APV van jouw gemeente staat meestal eea beschreven over hoe en waar mensen hun hond moeten uitlaten, vaak is er een opruimplicht.
Als je daar antwoord op hebt weet je al wat meer.
Dan is het handig om de buurman aan te spreken en als je bang bent voor problemen om de buurman schriftelijk (aangetekend) te wijzen op hetgeen is vastgelegd in de apv. Als de buur er niets mee doet dan kan de wijkagent of mogelijk een woningstichting iets voor je betekenen. Overigens is het aan jou om uitleg te geven waarom jij vindt/denkt dat eea expres plaatsvind.

Toegevoegd na 1 week:
gelet op je aanvulling zeg ik zoek de apv op van jouw gemeente
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteindelijk moet je dat 'bewijzen', als je er wettelijk iets tegen zou willen doen. Dus video-opnames .... en zo.
Peper, chloor .... en vooral: negeren. Dan houdt het na verloop van tijd vanzelf op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt me echt bijna niet mogelijk dat een hond ergens expres plast, dan moet er al een geur gezeten hebben anders pakt meestal een hond een boom of een paaltje,

maar je kan proberen net zoals een antwoord hierboven met chloor en je kan ook proberen er een tijdje iets neer te zetten zodat de hond niet meer bij de muur kan komen, een fiets of bankje. Em je kan bij de doehetzelf supermarkt stickers en bordjes kopen met plaatjes van verboden honden uit te laten, als hij dan nog je hond daat uitlaat heeft hij echt een plaat voor zijn kop en zou ik met de wijkagent kontakt opnemen hoe of wat te doen.