als de mobiele internet kosten omhooggaan, is dit dan niet contractbreuk?

als je contract hebt getekend voor abonnement met onbeperkt internet voor 30,00 per maand,
dan is beide kanten het eens met de overeenkomst.

maar als ze de standaardkosten omhoogdoen, kunnen ze dit dan doen met jou contract.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die nieuwe abonnementsvormen gelden niet voor bestaande contracten. Die zullen alleen voor nieuwe abonnementen gaan gelden. Maar na 2 jaar zullen alle abonnementen verlopen zijn.

Het beste antwoord

Jij houdt gewoon de kosten zoals ze in jouw contract staan, maar bij afloop van de contractperiode zal je een ander (wellicht iets duurder) aanbod krijgen.
Net zo goed als jij niet zonder nadelige gevolgen je contract eerder kan onderbreken kan ook de provider dat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je

Andere antwoorden (2)

Dat kan wel, maar als jij dat niet accepteert (en waarom zou jij daar mee akkoord gaan???) kan je contract beëindigd worden zonder dat je daar extra kosten -afkoping- bij overheen krijgt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij 2-jarig abonnement, na 3-4 maanden, je hebt de aansluitkosten betaald, en dat kunnen ze zomaar onderbreken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja contractbreuk. Als die nadelig is kan je er zo vanaf. Daarom doen ze het (bijna) nooit . Maar je volgende contract ben je wel de l*l
Ik zie 2 mogenlijkheden:
1) jouw contract wijzigt niet tot aan de verval datum. Daarna kun je het duurdere contract nemen of een andere provider zoeken.
2) Ze willen jouw contract wel wijzigen in het duurdere tarief. Je hebt dan zelf de mogelijkheid om je contract op te zeggen. Mag niet moeilijk zijn en mag jou niets kosten.