Is het waar dat honden niet meer los mogen lopen?

Een vriendin zei dat er een nieuwe wet op 1 oktober in was gegaan dat honden niet meer los mochten lopen klopt dat? Alvast bedankt =D

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

De uitzonderingen op de landelijk geldende aanlijnplicht (die niet van recente datum is) worden niet zozeer bepaald als een landelijke 'wet' alswel een plaatselijke politieverordening, die dus per gemeente kan verschillen.

Het kan zijn dat er in jouw gemeente per 1 oktober iets is veranderd. Of in de hare en niet in de jouwe. Het beste kun je even informeren bij het loket van je gemeente ; dan weet je zeker waar je aan toe bent.

Eigenlijk is het omgekeerd ; OVERAL geldt in beginsel een aanlijnplicht, BEHALVE op plaatsen waar is bepaald ./ aangegeven dat honden daar los mogen lopen.