Mijn fietsenmaker heeft mijn fiets verkocht die ik ter reparatie had aangeboden. Zie hieronder voor nadere uitleg mag hij dit ?

Hallo, ben zojuist bij de fietsenmaker geweest, deze had 2 fietsen van mij in de reparatie ( nagenoeg nieuwe fietsen van €950,- per stuk.
Nu heb ik wegens Prive omstandigheden deze fietsen niet kunnen ophalen. Ze hebben ruim een jaar bij de fietsenmaker gestaan. Vandaag wil ik ze ophalen en nu blijken ze 1 fiets te hebben verkocht omdat ze dachten dat ik niet meer zou komen.
Echter heb ik ze 3 maanden geleden gebeld met de mededeling dat ik de fietsen zsm zou ophalen en ook het verhaal uitgelegd waarom ik de fietsen nog niet had opgehaald.
Wat is hier aan te doen ? Staat de fietsenmaker in zijn recht of niet ?
Ik ben voorlopig dus gedupeerd ?
Heeft hier iemand een antwoord op ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.3K

Antwoorden (3)

De fietsenmaker moet je een fiets aanbieden van dezelfde waarde anders gewoon naar de politie en een verbaal op laten maken om de man aansprakelijk te stellen voor geleden schade.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een situatie waar niet zomaar antwoord op te geven is. Het is bij veel reparatiediensten gebruikelijk dat de aanspraak op het object na een aantal maanden vervalt, of dat er stallingskosten verschuldigd zijn.

Als je drie maanden geleden voor het eerst hebt gebeld, heb je dus ruim negen maanden niets van je laten horen...
bamibal
12 jaar geleden
Als je belt ik kom hem zsm zou ophalen en het duurt nog 3 maanden vind ik wel dat je nalatig bent, ik neem aan dat je met hem tot een compromis moeten komen. misschien dagwaarde van je fiets ongeveer 750 min de kosten van de reparatie min reële kosten voor stalling en rente en die verschil delen