Als Willem-Alexander en Maxima zouden besluiten een kindje uit de 3e wereld te adopteren, kriijgt dat kindje dan automatisch de status van prins ?

Of prinses,als het een meisje zou zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappige vraag, nooit over nagedacht, een negroïde koning(in) in Europa zou wel een primeur zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn dan eerst nog 3 wachtenden voor haar/hem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of amalia trouwt met mohammed, da's pas integratie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, goede vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ absor: WA is al getrouwd met een allochtoon

Het beste antwoord

"Sedert 1 augustus 1994 gaat ook de adellijke titel van de adoptieouders over op het adoptiekind.97 d. erfrecht"

http://books.google.nl/books?id=WmTunJqBeNsC&pg=PA291&lpg=PA291&dq=erfrecht+adoptiekind+adelijke+familie&source=bl&ots=Zs3jyhTALM&sig=4PWvS_V3t6gzgXMzRJMpO_v-nkM&hl=nl&ei=i_eCTv7oGouo8APl2OEJ&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=6&ved=0CEwQ6AEwBQ#v=onepage&q&f=false
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou dat dan ook betekenen, dat als her geadopteerde kind hun enige was, hij of zij dan ook in aanmerking komt als troonopvolger?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ze zelf geen kinderen kunnen krijgen, kunnen ze zelfs adopteren om aan een troonopvolger te komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het er eigenlijk niet mee eens maar je hebt gelijk Inkie! +1

Andere antwoorden (3)

Nee want het is geen bloedverwante
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt logisch....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wordt een kind,als je het adopteert dan geen eigen kind?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is geen biologisch kind
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De geheime dochters van Bernard zijn ook geen prinsessen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar die zijn dan ook niet geadopteerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar wel weer biologische kinderen van een prins...
Volgens mij krijgen ze dan een andere titel, zoals Hertog of Hertogin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk het niet. Ook het vóórkind van Mette Marit, de kroonprinses van Noorwegen heeft geen adellijke titel gekregen. Dat is wel in Noorwegen, maar het zal in Nederland niet anders zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet logisch om aan te nemen dat het hier hetzelfde gaat als in Noorwegen, of welk ander willekeurig land dan ook. Nederland is Nederland, niet een ander land en Nederland heeft haar eigen wetten en regels. ;)