Kan bij een huwelijk 1 persoon zich uitschrijven uit Nederland?

Als wij als echtpaar naar het buitenland willen gaan om daar te wonen, kan dan mijn man ingeschreven blijven? Dit ivm met zijn pensioen. En kan ik me dan wel uit laten schrijven? Ik ben financieel ongebonden. We zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bedoelt omdat hij per jaar buitenland een AOW-gat van 2% opbouwt? Dat geldt trouwens voor jou ook. Pensioen bouw je alleen op als je werkgever afdrachten blijft doen of als je die afdrachten zelf overneemt.

Antwoorden (2)

Uw echtgenoot kan in Nederland ingeschreven blijven als hij tenminste 90 dagen per jaar in Nederland op het door hem opgegeven adres verblijft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik hoop hiermede een bijdrage te leveren aan dit op zich niet eenvoudige punt.Zie ANW, Art 7
Woonplaats
Het lijkt mij niet echt duidelijk of iemand, die metterwoon het land heeft verlaten op basis van het simpele feit dat hij in Nederland een woning als adres aanhoudt om daar op tenminste 90 dagen per jaar te vertoeven Nederland niet metterwoon zou hebben verlaten.

Lees Vertrek uit Nederland

Zie voor de verdere uitwerking van deze situatie de SVB Beleidsregels 2006, Deel I, par. 2.2.6. De SVB past deze beleidsregels naar analogie toe op de beoordeling van de woonplaats. Lees in het besluit van 2006 blz. 72
Succes.
Pensioenrecht: tekst & commentaar : de tekst van de Pensioenwet en ... - Pagina 1125