Wat gebeurt er met de verdachte tijdens het onderzoek ter terechtzitting?

Voor school moet ik een strafdossier opstellen over Sedar Soares. Ik moet hierbij beschrijven wat er met de verdachte (Gerald H.) is gebeurt. Als in: op 16-4-2004 is hij aangehouden, toen is hij in bewaring gesteld etc.
Ik kan alleen nergens vinden wat er met hem gebeurt is na de inbewaringstelling. Ik ga er van uit dat hij in gevangenhouding is genomen, en dat dat verlengd is met gevangenneming.
110 dagen van je vrijheid kun je kwijtraken dmv dwangmiddelen, maar wat gebeurt er als het onderzoek ter terechtzitting begint? Worden er dan andere middelen dan dwangmiddelen gebruikt? En zo ja, hoe heet dit dan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Hoe het met de verdachte van jouw onderzoek gegaan is kan ik niet vertellen. Maar wel wat ik heb gezien in de strafrechtzaken waar ik als bezoeker bij ben geweest: de verdachte is gehandboeid, en wordt begeleid door twee bewakers in uniform de rechtszaal binnengebracht. De verdachte neemt plaats naast zijn advocaat, en de bewakers gaan bij de deuren zitten. De ene deur leidt naar de cellen, waar de verdachten wachten op hun beurt voor de rechter, de andere deur leidt naar de hal en de uitgang van het gerechtsgebouw.
Amadea
11 jaar geleden
Nadat de totale duur dat een verdachte in voorarrest mag vast worden vastgehouden is verstreken, zal de zaak op zitting moeten worden gebracht. Wanneer het onderzoek tegen verdachte echter nog niet is afgerond wordt de zaak op zitting pro forma behandeld. Er vindt dan nog geen inhoudelijke behandeling plaats.

Na een proforma zitting kan de gevangenhouding voortduren.
AlphaLimaSierra