mijn vriend is in duitsland geboren, maar woont nu in Turkije heeft hij nog recht op een duiste paspoort die hij heeft maar verlopen is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Kennelijk heeft hij de Duitse nationaliteit, anders zou hij nooit een Duits paspoort hebben gehad. Je nationaliteit verlies je niet, als je paspoort verloopt. Hij kan dus gewoon weer een nieuw Duits paspoort aan gaan vragen.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Je hebt recht op een paspoort van het land waar je bent geboren. Als hij zich heeft laten naturaliseren in Turkije en dus Turk wilde zijn, kan het zijn dat hij geen paspoort meer krijgt in Duitsland. Je kunt dit met al je kennis die je over je vriend hebt, ook bij het Duitse Consulaat navragen:

http://www.google.nl/search?client=safari&rls=en&q=duits+consulaat&ie=UTF-8&oe=UTF-8&redir_esc=&ei=GI6ATo7zLo-aOpeQiNIP
12 jaar geleden
Hij kan gewoon naar de duitse ambassade in turkije en een nieuwe aanvragen
ronron1212