Mag je bij de marechaussee als je een notitie in het politie systeem hebt staan?

Een aantal jaar geleden waren we met vrienden in het openbaar aan het blowen(domme fout) en zijn we betrapt door de politie. Ze maakten hier verder geen probleem van zolang we maar weg gingen maar ze hebben ons wel in het systeem gezet. Omdat het een aantal haar geleden is nu(2,5) vroeg ik me af of ik me nu nog kan aanmelden voor beveiliger koninklijke marechaussee

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gewoon solliciteren, https://www.rocmondriaan.nl/alle-opleidingen/beveiliger-orientatie-koninklijke-marechaussee In het politiesysteem staan betekent niet dat je in de Justitiële documentatie staat (het vroegere strafbadl).
Zolang de overtreding niet kan worden beschouwd als een 'tamelijk ernstige aantasting van de rechtsorde', zal het niet zo snel een beletsel zijn om de opleiding beveiliger bij de Koninklijke Marechaussee te mogen volgen. Gewoon in formeren, zij eten je niet gelijk op.
Meld je in ieder geval aan voor het bijwonen van de verplichte Info Avond.
Ivana
6 jaar geleden
Jeugdzonden tellen niet zo zwaar.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor de reacties. Zal zeker gaan solliciteren als ik klaar ben met mijn opleiding.

Antwoorden (1)

Was je ten tijden van het incident onder of boven de 18 jaar oud? Bij 18< wordt het strafblad (bij kleine vergrijpen) meestal kwijtgescholden.

Ik zou me niet heel veel zorgen maken. Een notitie is geen veroordeling of beschikking. Je bent niet bestraft: en alleen bestraffingen vormen onderdeel van een strafblad (wat dan weer van belang is bij bijv. een aanvraag VOG of - zoals bij jou - een veiligheidsonderzoek).

Helemaal 100% zeker ben je hier nooit van. Daarom zou ik zeggen: gewoon solliciteren!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Strafblad bestaat niet meer, is vervangen door Justitiële documentatie dat beheerd wordt door de Justitiële Informatiedienst.