Mag je bij de marechaussee als je een notitie in het politie systeem hebt staan?

Een aantal jaar geleden waren we met vrienden in het openbaar aan het blowen(domme fout) en zijn we betrapt door de politie. Ze maakten hier verder geen probleem van zolang we maar weg gingen maar ze hebben ons wel in het systeem gezet. Omdat het een aantal haar geleden is nu(2,5) vroeg ik me af of ik me nu nog kan aanmelden voor beveiliger koninklijke marechaussee

Weet jij het antwoord?

/2500

Was je ten tijden van het incident onder of boven de 18 jaar oud? Bij 18< wordt het strafblad (bij kleine vergrijpen) meestal kwijtgescholden. Ik zou me niet heel veel zorgen maken. Een notitie is geen veroordeling of beschikking. Je bent niet bestraft: en alleen bestraffingen vormen onderdeel van een strafblad (wat dan weer van belang is bij bijv. een aanvraag VOG of - zoals bij jou - een veiligheidsonderzoek). Helemaal 100% zeker ben je hier nooit van. Daarom zou ik zeggen: gewoon solliciteren!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100