kan een werkgever je verplichten naar een ziekenhuis te gaan waar je sneller behandeld? er is al wel een afspraak in een spec.zknhuis.

in middels is er al een afspraak gemaakt bij een specialistisch ziekenhuis echter de werkgever wil dat je naar de door hen gekozen ziekenhuis gaat waar je sneller terecht kan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Nee dat mag hij niet,je maakt zelf uit in welke ziekenhuis je behandeld wilt worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat denk ik ook, maar twijfel wel. Want je bent wel verplicht om mee te werken aan een zo snel mogelijk herstel, of een ander ziekenhuis daar ook onder valt weet ik niet.
Als jij op dit moment arbeidsongeschikt bent (ziektewet) kan de werkgever samen met het UWV een sanctie opleggen als jij voor een tragere genezing kiest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Een werkgever mag niet bepalen hoe jij je laat behandelen. Als jij er in gelooft dat het jouw genezing bevorderd om iedere dag een liter ingestraald water te drinken, dan mag jouw werkgever daar niets van zeggen.

De werkgever kan jou alleen iets maken wanneer hij kan aantonen dat jij opzettelijk het herstel belemmerd of vertraagd. En dat is gewoonweg niet aan te tonen.

De werkgever mag wel van jou vragen mee te werken aan het herstel en adviezen van deskundigen op te volgen. Maar WELKE deskundige jij inschakelt moet je lekker zelf weten.