Mag in naar een huisartsenpost in nederland als ik net over de grens in duitsland zit?

Ik heb waarschijnlijk mijn hand gebroken en ik wil een röntgenfoto laten maken, echter niet in Duitsland gezien ik de taal niet versta en spreek. Hierom de huisartsenpost Twente gebeld, maar die zeggen “geen zorg voor mij te kunnen waarborgen als ik een weekend weg ben in Duitsland”. Mag dit zomaar?

een jaar geleden
in: Wetgeving
1.9K
erotisi
een jaar geleden
De huisartsenpost is er voor spoedeisende gezondheidsklachten, waarvoor u anders uw huisarts zou bellen. De Spoedeisende Hulp bij het ziekenhuis is bedoeld voor ernstige situaties, waarbij inzet van een medisch specialist nodig is. Bij twijfel belt u eerst de huisartsenpost
ronron1212
een jaar geleden
Als jij in Nederland woont kun je naar de hulppost

Antwoorden (1)

Nee, je kunt alleen naar een huisartsenpost in Nederland als je in Nederland bent. In Duitsland moet je naar een Duitse huisartsenpost gaan.
10 maanden geleden