ik heb een verkeersboete gekregen(100 €) waar ik het totaal niet mee eens ben. hoe kan ik hier bezwaar tegen maken& kunnen hier nog kosten bijkomen ?

Ik stond ergens stil waar ik niet mocht. Ik stond er exact 3minuten te wachten op iemand en de auto stond nog aan. De politieagente heeft mij vriendelijk verzocht om te verplaatsen wat ik ook meteen heb gedaan. Ze zei zelf dat ik het niet zo goed kon zien door de sneeuw.. Nu heb ik een verkeersboete gekregen vanwege die overtreding en ik ben het er totaal niet mee eens. wat kan ik doen. Zo laten en braaf betalen? Of bezwaar indienen. En welke gevolgen kan dit hebben en hoe moet ik het juist doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met draaiende motor op een plek staan waar dat niet mag is vragen om moeilijkheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yancha: misschien was het een reactie op de vraag, niet op jouw reactie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sxiopo: ik wist niet dat ik daar niet mocht staan :) normaal stond het op de grond maar die was besneeuwd.
Yancha: de feitcode vind ik niet. Heb gewoon een pv in de bus gekregen, weet niet waar die ergens staat

Antwoorden (11)

Bezwaarschrift bekeuring
Voorbeeld bezwaarschrift ookwel bezwaarbrief tegen een bekeuring vindt u onderaan de tekst om u te helpen bij het indienen van uw bezwaar. Bezwaar maken tegen een bekeuring is erg gebruikelijk en zeker niet onverdienstelijk.

Bezwaarschrift
Met een bezwaarschrift kun je een besluit van een bestuursorgaan aanvechten. Een bekeuring is een besluit van een bestuursorgaan. Met het indienen van een bezwaarschrift start je een bestuursrechtelijke procedure.
Goede redenen voor bezwaarschrift
Met een bekeuring beschikt u over een schriftelijke bevestiging dat er een overtreding heeft plaatsgevonden waaraan u gekoppeld bent. Dit is het welbekende (en gehate) gele papiertje. Bent u het niet eens met de reden waarom u de boete heeft ontvangen dan kunt u middels een bezwaarschrift bezwaar indienen.

Meest voorkomende goede redenen voor bezwaarschrift tegen een bekeuring:

•U bent niet (meer) de eigenaar van de auto waarvoor u de bekeuring heeft ontvangen
•U was niet de bestuurder en de auto is tegen uw wil in gebruikt
•U was niet op de aangegeven tijdstip en/of plaats
•Er was een noodsituatie en heeft hier bewijs van
•Er waren wegwerkzaamheden en het bord (J18) ontbrak
•Bekeurd met behulp van een lasergun, maar niet staande gehouden
•Als de beschikking later dan 4 maanden op de mat ploft, in het geval van huurauto’s 8 maanden
Belangrijke onderdelen
In het bezwaarschrift is het belangrijk de volgende gegevens te vermelden:

•Aanslagnummer van de bekeuring
•Datum van opleggen van de bekeuring
•Kenteken auto
•NAW-gegevens eigenaar
•NAW-gegevens bestuurder (wanneer dit nodig is)
•Nummer van de parkeervergunning of gehandicapten kaart (wanneer dit nodig is).

kijk voor meer info op deze site...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bekeuring is eigenlijk een voorstel tot schikking omdat men niet elke overtreding aan de rechter wil voorleggen.

Dat houdt in dat..als je niet betaalt..jij je voor de rechter moet verantwoorden.

Wellicht sta je sterk genoeg als je daar aangeeft dat je er heilig van overtuigd bent dat je met een politie sepot (= een waarschuwing) te maken had.

Want zo jij het hier weergeeft..zou dat het geval moeten zijn.

Ik sluit bepaald niet uit dat je aldus onder die bekeuring uit kunt komen.

Maar pas op..het risico bestaat wèl dat je veroordeeld wordt tot een ..nòg hogere boete..het is een beetje een gok.

Ik wens je er in elk geval veel succes mee

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, dat wordt bezwaar maken.

Het bezwaar stuur je naar het ovj. Stuur daar eerst maar een briefje heen dat je het niet eens bent met de bekeuring omdat je het stopverbod niet kon zien door de sneeuw. Vermeld ook dat de politieagent dit zelf ook had gezegd.

Stuur vervolgens ook een WOB verzoek naar de betreffende politiedistrict om meer info, vermeld in je brief dat jij :

- Een op ambtseed opgemaakte verklaring van de verbalisant.
- Een verklaring van het ambtseed.
- Document van in dienst treden van de agent.
Jij moet dan binnen 4 week antwoord krijgen over jou WOB.

Je bezwaar wordt standaard afgekeurd. Als ze fouten maken in je WOB, ben je sowieso van je bekeuring af, want dan ga je op grond daarvan gewoon de vordering betwisten, in dat geval wordt je bezwaar 80% van de gevallen gegrond verklaard.

In geval ze geen fouten maken bij de WOB, of dat ook afgewezen wordt, stuur je een bericht aan het OVJ dat je het voor wilt laten komen. Je krijgt dan vanzelf een uitnodiging om je mondeling of schriftelijk toe te lichten.

Succes! Formulieren en voorbeeldbrieven zijn te vinden op www.flitsservice.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beter eerst betalen en tegelijkertijd bezwaar indienen, zoals hierboven staat omschreven. En als je bezwaar wordt toegekend, krijg je je geld terug.
Ik geef je alleen weinig kans, als je ergens stilstond waar dat niet mag, maar proberen kun je het altijd, zeker vanwege die sneeuw die het zicht belemmerde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees gewoon goed wat er op de accept staat en hou je aan de termijnen. Zet erin wat je probleem is (bezwaarschrift) en je hoeft niet vooraf te betalen. Verstuur de brief evt aangetekend om zeker te weten dat hij gaat aankomen. Je krijgt dan bericht dat eea in behandeling wordt genomen en later een bericht of de bekeuring doorgaat of niet. Als de bekeuring doorgaat moet je de boete pas betalen en een nieuwe procedure opstarten mbt bezwaar. Alles staat duidelijk vermeld op de site van het CJIB.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou kunnen proberen om een brandbrief te schrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op de achterkant van de bekeuring staat precies hoe je het moet doen.
eerst betalen daarna bezwaarschrift indienen.
op internet staan ook voorbeeld brieven die je kan aanpassen naar jou verhaal. (via google)
maar altijd EERST BETALEN. betaal je niet en laat je het voor de rechter komen en verlies je ben je veel meer geld kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wachten op de bekeuring, bezwaar maken, dat kost €6 administratiekosten. Of je voor de zekerheid alvast vooruit moet betalen in afwachting op de beslissing weet ik niet meer zeker, maar dat staat duidelijk vermeld op de achterkant van je bekeuring.
Nu ga ik even iets pessimistisch zeggen, de kans dat het gehonoreerd wordt is zeer mager. Je krijgt vaak een standaard brief terug waarin staat " heel jammer voor je, maar het is ongegrond, betalen maar." Dit komt omdat het niet echt gelezen wordt. Ik heb deskundigen over mijn verhaal laten buigen, had de feiten duidelijk beschreven inclusief fotomateriaal, en meerdere buren hadden hetzelfde bezwaar gemaakt ( het ging om een parkeerovertreding in een parkeerzone)en ik kreeg dus toch de boete, terwijl andere buren met precies dezelfde overtreding het niet kregen. Ook volgde nog een brief van de gemeente voor de hele buurt waarin excuses werden aangeboden voor de verwarring betreft het parkeren. Heel krom. ik zal je niet vervelen met nog meer voorbeelden maar iig is mijn vertrouwen in bezwaar maken afgenomen. was zonde van alle moeite en zo onrechtvaardig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was het ook niet eens met mijn bekeuring,heb toen een bezwaarschrift ingediend,het adres staat op de bon.Binnen twee weken kreeg ik een brief terug dat ik het bedrag niet hoefde te betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou het maar gewoon laten voor wat het is.
je weet hoe dat gaat met de politie.
anders krijg je alleen maar meer problemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in je recht staat (en een rechtsbijstandsverzekering hebt) moet je een rechtzaak aanspannen