Mag een bericht verwijderd worden van een krantensite als iemand anders met jouw naam reageert?

Op een site van een krant staat een bericht met míjn naam eronder (ik heb geen bekende naam) volgens mij met opzet. Als je mij googlet is dat het eerste wat je krijgt. Ik heb gemaild naar de krant van de site en die zeggen dat ze het er niet vanaf halen omdat het net als een krant werkt: eenmaal in de krant halen ze het er niet meer uit. Ik vind het érg vervelend dat mijn naam onder zo'n soort berichtje staat. Wat moet ik hiermee.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Zet ook een reactie bij dat bericht, waarbij je uitlegt dat jij je distantieert van die eerdere reactie omdat iemand dat vermoedelijk vals van jouw naam heeft voorzien. Leg uit hoe jij over die situatie denkt en dan zullen de lezers het begrijpen.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

waarschijnlijk kun je reageren op dat bericht, doe dat en maak duidelijk dat het niet om jou gaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn nu eenmaal meer hondjes die Fikkie heten, dus tenzij je echte naam iets is als Zaphod Beeblebrox, zit er altijd een kans in dat er iemand is met PRECIES dezelfde voor- en achternaam als jij. En natuurlijk al die mensen die anders heten maar net die naam als nick gebruiken - of ze nu wel of niet weten dat jij zo heet.

Als ik op mijn eigen naam google, ben ik de eerste twee hits wel, de volgende vijf weer niet (stom mens....) , dan weer twee wel, en weer eentje niet. En dat is nog alleen de eerste pagina. Vervelend als mensen die verschillende Marlenen door elkaar gaan halen, maarja, het is nu eenmaal geen unieke naam, en mijn achternaam ook niet.

Als je naam (of de naam van iemand die net heet als jij) verschijnt op een site waar je liever niet mee geassocieerd wilt worden is dat lullig, maar geen man overboord. Want IEDEREEN weet dat er meer hondjes zijn die Fikkie heten. Daar kun je je dus altijd achter verschuilen, zelfs als je het WEL bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan be je toch niet toevallig het (ex??)vriendje van mijn nichtje he ? De meest aparte voornaam die ik ooit hem gehoord, en een buitenlandse achternaam...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:) Geelplusrood is een vrouw..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dan zal het hem niet zijn ;-)
Als je er erg mee zit kun je aangifte doen van smaad/laster bij de politie. Maar dan moet er wel sprake zijn dat iemand jouw goede naam en eer aantast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klaag ze aan, als een krant iemand zwartmaakt printen ze later een excuus, mits er genoeg gedreigd word met juridische acties..