Is een testamentair executeur verplicht informatie te verschaffen aan een persoon, die het testament aanvecht?

Moeder overleden- 10 kinderen. 2 kinderen hebben legaat gekregen voor het huis en bedrijf. 1 zuster wil met hulp van nog 3 broers en zusters dit deel van het testament gaan aanvechten. Ik ben een broer benoemd als testamentair executeur.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Executeur tegenwoordig.

Als er geen uitsluitingen in het testament zijn gemaakt op dit punt, is de executeur verplicht op regelmatige basis de erfgenamen op de hoogte te houden van de afwerking van het testament.

Het hangt dus wel af over wat voor informatie jij het hebt.
In geval van twijfel kun je altijd even met de notaris overleggen.