Mag een burger onbeperkt water oppompen uit een rivier?sloot/meertje?

En boer gebruikt slootwater om zijn akkers te irrigeren, mijn oom pompt water uit de beek om zijn vijver aan te vullen, de bierbrouwer gebruikt bronwater om bier te produceren. Is dat legaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving
7.9K

Antwoorden (3)

Die bierbrouwer en die boer zullen een vergunning hebben. Het is namelijk bij de wet verboden om zonder vergunning water uit het oppervlaktewater (sloot, kanaal etc.) te pompen.

Nou zal de politie echt niet moeilijk gaan doen als je een emmertje water uit de vijver haalt om je gazon water te geven bij 35 graden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verbod op beregening (slootwater oppompen om je weide te besproeien) is pas vorige week weer opgeheven. Dus het mag niet onbeperkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee natuurlyk niet stel je voor dat we onbeberkt gewassen van de boer gaan pakken en onbeperkt gaan vissen by je oom in de tuin en dat we onbeperkt bier gaan drinken voor niets??nou