Een dubbele onderbroken witte streep dwars op de weg betekent dat de bestuurder voorrang moet verlenen. Aanvullend kan hierbij een driehoek op de weg aangebracht zijn of het driehoekige verkeersbord met de tekst 'give way'.
fremar
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Verleen op deze weg voorrang aan bestuurders van de kruisende weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij dat je voorrang moet geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een soort stopbord in het VK.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef voorrang, dus het kruisende verkeer heeft voorrang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Give way betekend geef voorrang aan het verkeer op de kruisende weg. Behalve de woorden give way, is het dezelfde omgekeerde driehoek met rode rand die ook in nederland gebruikt wordt om een voorrangskruising aan te duiden