als je 16 bent en heb een amerikaans rijbewijs mag je dan rijden in nederland op een scooter?

ik ben een nederlander

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
4.9K

Antwoorden (2)

Je mag dan rijden op een bromfiets, niet in een auto. Dit omdat de leeftijd waarop je in NL in een auto mag rijden is vastgesteld op 18 jaar en ouder. Overigens vraag goed na bij de evt verhuurder of hij akkoord gaat met jouw rijbewijs, er zijn verzekeringsmaatschappijen die er problemen mee hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onnodige min bloodrednou, de wet is helemaal nog niet aangepast. Het is nog niet definitief en wordt na een proef mogelijk pas in 2015 helemaal ingevoerd. De proef begint naar alle waarschijnlijkheid in november 2011. En dan nog, dan mogen de 17 jarige alleen onder begeleiding rijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een mogelijkheid om vanaf je 17e onder begeleiding te mogen rijden, enkel en alleen onder voorwaarden mag je dan een auto besturen als je je rijbewijs hebt gehaald. Wil je zelfstandig rijden dan blijft de grens van 18 jaren nog steeds staan. Je hebt inderdaad deels gelijk. Maar dat gaat om een gedeelte wat niet door vraagsteller is bedoeld. http://www.2todrive.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag gaat niet over autorijden, maar het rijden op een scooter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, maar aangezien je in NL met een rijbewijs B (nieuw model) ook op de bromfiets mag rijden en het niet duidelijk is over wat voor soort USA rijbewijs wordt gesproken kan je beter een breed antwoord geven. Een USA bromfietscertificaat wordt nl niet in NL erkend (als het al zou bestaan)
Ja, een Amerikaans rijbewijs is geldig in Nederland, je kan deze alleen niet omwisselen naar een Nederlandse.