Door een feestje wat een beetje uit de hand is gelopen weigert mijn verhuurder de borg terug te betalen, mag dit?

Per 1 augustus ben ik verhuisd, maar heb mijn borg nog niet terug gekregen. Nu afgelopen week hebben we een feestje gehad in het studentenhuis waar ik woonde. Dit liep een beetje hand en uiteindelijk is de politie langs geweest. Verder was er geen materiële schade. Dit ziet mijn oude verhuurder als reden om de borg niet terug te betalen. Ik vraag mij af of dit mag.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als extra toevoeging, het was een rotzooi op de kamer waar we hebben gezeten met chips en flesjes maar dat is dezelfde nacht nog opgeruimd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (5)

Als het een enorme rotzooi is wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee als jij het huis op de zelfde manier hebt achtergelaten als het was toen je het betrok heb jij recht op je borg, borg betaal je voor eventuele schade.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je schrijft dat je per 1 augustus bent verhuisd, en dat je afgelopen week een feestje hebt gehad in dat studentenhuis. Dat was dus eind augustus, toen jij er al niet meer woonde.
Dan heeft jouw borg helemaal niks met dat feestje te maken. En dus zal de verhuurder het gewoon aan jou moeten terug betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt mij dat de verhuurder een reden zoekt om de borg niet terug te hoeven betalen.
Jij bent een maand geleden al verhuisd, dus jij woont er niet meer. Dat feestje werd, neem ik aan, door een andere bewoner gegeven, Jij als ex-bewoner werd uitgenodigd.
Dan heeft het feestje en/of eventuele troep niets met jou te maken. Daar is de feestgever verantwoordelijk voor.

Deze huisbaas moet jou gewoon je borg teruggeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarvoor lees je je verhuursovereenkomst best eens na. In zo'n overeenkomst wordt namelijk ook vermeld wat je rechten én plichten zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een extra vraag: onder welke toestemming heb jij dat feestje daar gegeven? Was je contract eigenlijk nog niet afgelopen? Of heb je dat pand opnieuw gehuurd? Of heb je dit pand illegaal verhuurd voor een nacht?