Kan ik een urgentie aanvragen bij m'n makelaar?

Ik wil een urgentie aanvragen, maar dat moet bij een woning corporatie. Ik huur een woning bij een makelaar. De vrije sector. Kan ik bij hun terecht of moet me ik ergens anders wenden. Spoed!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Een urgentie vraag je aan bij een woningbouwvereniging dus niet bij een makelaar. Je zult dus bij de woningbouwvereniging waar je wilt huren een urgentie moeten aanvragen.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus als ik in Barendrecht wil wonen, moet ik het daar aanvragen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
yep
Makelaars hebben niets te maken met wachtlijsten voor woningbouwwoningen / sociale woningen. Er is dus ook geen urgentielijst ; wie eerst komt, eerst maalt.
Je kunt natuurlijk wel aangeven dat er veel spoed bij is ; daar zullen ze zeker rekening mee houden. Jij bent echter zelf degene die ja of nee moet zeggen. Het is geen loterij (zoals in sommige gemeenten met de sociale huurwoningen) of wachtlijst op volgorde van inschrijving.

Wil je nu de vrije sector uit en in de sociale sector huren, dan moet je inderdaad bij de gemeente (huisvesting) urgentie aanvragen. Het is niet gezegd dat je dat ook krijgt. Ook DIE lijst is lang in sommige gemeenten....

Toegevoegd na 1 minuut:
ls Barendrecht niet de stad is waar je NU woont, zie dan ook deze vraag :
http://www.goeievraag.nl/vraag/mogelijk-urgentie-vragen-stad.223922
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
İk ga het ivm medische alsmede om huiselijk geweld aanvragen. Ik heb een woningcorporatie benaderd en informatie gevraagd. Ik woon in Rotterdam zuid en wil echt buiten Rotterdam wonen. Heb ook 2 kinderen die ten laste zijn van mij. Als ik niet in aanmerking kom, zal ik in beroep gaan en het juridisch aanpakken. Ik heb bewijzen oa van de politie, psycholoog en GGD.
Barendrecht behoort bij de stadsregio Rotterdam. Om een urgentiebewijs aan te vragen voor een corporatiewoning moet je contact opnemen met de Stichting Urgentiebepaling Woningzoekenden Rijnmond (SUWR). De procedure staat op deze website: http://www.suwr.nl/
Pieter2011