Nee, het is strafbaar als het wederrechtelijk is, en daar valt inbreken in je eigen huis niet in. Het is je eigen huis! Simplistisch voorbeeldje: Stel dat de.buurman, die op vakantie is, vergeten is zijn koffiezetapparaat uit te zetten, aan jou vraagt of je door zijn slaapkamerraam naar binnen wil klimmen en het uit wil zetten. Dan 'breek je dus in' maar dit is niet wederrechtelijk omdat je toestemming hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee. Het is je eigen bezit en daar is niks illegaals aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor dat mag gerust.
Alleen je krijgt wel veel bekijks uit de buurt haha.
Ik had een keer mijn huissleutel vergeten en moest een trap gaan lenen en boven door een raam dat open stond naar binnen klimmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee als je je sleutel kwijt bent moet je wel, maar je mag geen aangifte doen, en niets claimen bij je verzekering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. + voor het noemen van de verzekering.
Nee het is je eigen bezit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, tenzij je je huis verhuurd, dan zou het niet netjes zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het dan nog strafbaar ook is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is het inbreuk op privacy!
Je doet het met toestemming (je eigen) en dus ga gerust je gang. Niet te veel beschadigen is daarbij een goede optie.