Mag ik mij inschrijving bij een woningbouw in een hele andere gemeente als dat ik nu woon?

Mijn ouders wonen in omgeving Alkmaar en ik in omgeving Rotterdam samen met mijn vriend. Nu loopt de relatie al even niet lekker, maar we hebben samen een kind - waardoor ik ervoor wil vechten. Maar mocht het nou zo zijn, dat het niet goed loopt - wil ik graag in de buurt van mijn ouders komen te wonen.

Mag ik mijzelf inschrijven bij de woningbouw in Alkmaar, om zo meer garantie te krijgen op een huisje wanneer het wel mis gaat in mijn relatie?

Groetjes.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja hoor dat mag best maar vaak worden mensen uit de gemeente eerder gekozen om een woning te krijgen maar inschrijven mag altijd.

Ja, dat kan, je kan je overal in nl inschrijven voor een huis. Je kan evt ook proberen bij een partculiere verhuurder maar vaak is dat duurder huren.

ja, dat kan, je hebt een band met die gemeente dus de kans dat je een woning krijgt is aanwezig.

Je kunt je zeker wel inschrijven. Je krijgt geen voorrang, want je hebt geen economische of maatschappelijke binding. Dat je ouders er wonen telt niet mee. Ben je er zelf geboren of heb je er langere tijd gewoond? Dan telt dat misschien wel mee, maar dat kan ik niet vinden. Je bent in hun ogen een Vestiger. Alkmaar valt onder de regio Noord-Kennemerland. Zie hieronder alles over hun huisvestingsbeleid. https://www.svnk.nl/inschrijven/spelregels/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100