is het toegestaan om Malaria-pillen die ik over heb van een reis, op Marktplaats.nl te verkopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
5.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waren ze op recept?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Betracht het grootste voorbehoud bij het verkoop van medicijnen die niet voor een ander zijn bestemd.

Het beste antwoord

Het gebeurt wel, medicijnen verkopen op Marktplaats.

Ondanks het feit dat de verkoop van dergelijke medicijnen door particulieren verboden is, wordt deze geneesmiddelenwet massaal overtreden, meldt de Volkskrant.

De Inspectie voor de Gezondheidszorg , heeft marktplaats.nl en speurders.nl verzocht om advertenties voor medicijnen niet op de site toe te laten.
De sites gaven hieraan gehoor, maar met de aandacht voor het probleem lijkt ook de controle verdwenen.

Dus het zou je nog kunnen lukken ook.

Maar mensen zouden wel gek zijn om wat voor pillen dan ook via Marktplaats te kopen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

nee, medicijnen altijd inleveren bij de apotheek, je had die kuur gewoon in nederland af moeten maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Inderdaad, je krijgt precies zoveel Malariapillen als nodig zijn. Door eerder te stoppen met slikken loop je nog risico op ziek worden, ook al ben je weer thuis!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ze in z'n geheel niet hoeven gebruiken. Aangezien het reisschema tijdens de reis werd aangepast, zijn we niet in malariagebieden geweest. Vandaar dat ik ze over heb, en ze nog ongebruikt zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moet je ze alsnog inleveren bij de apotheek
Die moet je inderdaad bij de apotheek weer inleveren. grote kans als je ze op mp zet de advertentie wordt verwijderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, malariapillen, die je zonder recept hebt verkregen, mag je vrij verhandelen. vallen niet onder de geneesmiddelenwet.

meeste malariapillen zijn zonder recept te verkrijgen. Kun je dus gewoon op Marktplaats zetten.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
jazeker: http://www.wetboek-online.nl/wet/Geneesmiddelenwet.html#1