Douane formulier post buitenland. Bedrag altijd nodig?

Als je goederen naar het buitenland stuurt dan moet er een douane verklaring op, hierop dien je het product en de prijs aan te geven. Wat gebeurt er als je geen bedrag invult? Ik wil namelijk iets opsturen naar Griekenland en het is een cadeautje, ik vind het niet leuk als ze zien wat het gekost heeft. Of moet je dit alleen invullen als je het bij het postkantoor verstuurt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ik neem aan dat het niet anders gaat dan pakketjes uit/naar Duitsland, wat dat betreft heb ik nog nooit met douane te maken gehad want binnen de EU kun je eigenlijk versturen wat je wil.