Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het strafbaar om je sperma te koop aan te bieden?

Even daargelaten of het ethisch verantwoord is. Zou je, bijvoorbeeld via een marktplaats op internet, of via advertentiekaartjes in de supermarkt je eigen sperma mogen verkopen? Daargelaten voor welk doel een ander het gebruikt?

Ik weet dat het bijvoorbeeld in Nederland niet is toegestaan om een orgaan zoals een nier of iets dergelijks te verkopen, maar hoe gaat dit dan met lichaamsvloeistoffen?

Of het handig is, dat is natuurlijk een tweede. Want uiteraard zal je homebrew-kwakje dan worden gebruikt om kinderen mee te verwekken en daar komt een heel erg ingewikkelde anonimiteits en -alimentatiekwestie bij kijken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
3.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha wat een geniale vraag. Mooie uitleg ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag, ik vraag me alleen af of een vrouw een gekocht sperma-tje uit een potje zelf op de plaats van bestemming kan krijgen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha dan geef je gratis een spuitje bij. ;)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In Nederland is het zo dat alles mag, zolang het niet bij wet verboden is. In de wet is niets te vinden over het eventuele verbod op het verkopen van sperma, dit is dus toegestaan.

Op Marktplaats verkopen mag in ieder geval niet, omdat zij op hun site hebben staan dat je geen lichaamsstoffen aan mag bieden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom een min? Uitleg van een min zou fijn zijn, zodat ik weet wat ik fout doe.

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat dat wel mag. Je mag ook je haar en afgeknipte nagels verkopen, en als iemand wil betalen voor het leeghalen van de beerput is ook daartegen geen rechtsregel gericht.
(Lees meer...)
teusvh
12 jaar geleden
In Nederland is het verboden om donorsperma, of donoreicellen, te verkopen. Je mag sperma wel verkopen, zolang het niet gebruikt wordt voor bevruchting
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding