Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet een uitgaanscentra op verzoek voor een klacht de bedrijfsnaam en voornaam van de beveiliger geven?

Een beveiliger heeft me afgelopen zaterdag onfatsoenlijk behandeld. Omdat ik niet inging op zijn vraag of ik naast hem een drankje kwam drinken. Vervolgens werd ik de tent uigezet.

Nu wil ik een klacht indienen maar het uitgaanscentra wil mij de naam van de beveiliger en zijn bedrijfsnaam niet geven.
Welke rechten heb ik? (graag met wetsartikelen)
En zijn ze verplicht dit te geven?

Alvast vriendelijk bedankt,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
595

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je een klacht hebt moet je deze deponeren bij het uitgaanscentrum, zij moeten deze verder afhandelen met betrokken persoon. Zij mogen geen privé gegevens van personeel of losse krachten verstrekken.
(Lees meer...)
jc54
12 jaar geleden
jc54
12 jaar geleden
I.v.m. de wet op de privacy, mag je nou eenmaal geen privé gegevens verstrekken. Als de eigenaar van het uitgaanscentrum dat wél doet, dan kan de beveiliger hem aanklagen.

Andere antwoorden (2)

Denk niet dat je hier recht op hebt. Als je geen getuigen hebt, is het trouwens toch zijn woord tegen het jouwe.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het uitgaanscentrum hoeft, of liever mag, jou niet de naam van de beveiliger geven.
Het enige wat je kunt doen is een brief schrijven aan de directie van het uitgaanscentrum waarin je je klacht uiteenzet. Zij moeten vervolgens contact opnemen met het beveiligingsbedrijf.
Meer kun je niet doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding