er zat een briefje in de brievenbus dat mijn medicatie bij de buren is afgegeven.. mag dat?

het gaat hun toch niets aan wat mijn medicijnen zijn.
mag je dit zomaar bij de buren afgeven?

Toegevoegd na 12 uur:
Het was mijn apotheek zelf. Dus niet bezorgingsdienst postnl.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Absoluut niet! Tenzij jij hier een formulier voor hebt getekend. Zelfs een mondelinge toezegging is niet genoeg. Ik heb het zelfs zwart op wit moeten laten zetten om mijn medicijnen door mijn eigen brievenbus te laten bezorgen. Dit kan echt niet!

Als je je medicijnen via een internetapotheek besteld hebt, zijn deze waarschijnlijk in een discrete verpakking verstuurd en weten je buren dus niet beter als dat je een doorsnee pakketje hebt ontvangen. Als het van je normale apotheek afkomstig is en de bezorger verzuimd heeft om het pakje mee terug te nemen (tenzij jij hebt aangegeven de medicatie dringend nodig te hebben) zullen ze het hopelijk ook een beetje discreet verpakt hebben en er in ieder geval niet met koeienletters op vermeld hebben wat erin zit. Hoe het wettelijk geregeld is durf ik niet te zeggen, maar een erg handige actie is het natuurlijk niet. Ik zou er zeker melding van maken bij je apotheek.

Het antwoord zal je verbazen, ja dat mag, tenminste als het een bezorging door Post NL zoals ze tegenwoordig heten betreft. Wat een ander bedrijf betreft zal het denk ik niet anders zijn, want ik weet dat die bezorgers lui zijn. Ik moet zelf ook regelmatig naar buren voor het een of ander wat daar is afgegeven. Nu zullen medicijnen nooit als zodanig kenbaar zijn maar in een discrete verpakking worden bezorgd, dus de buren zullen niet weten dat het om medicijnen gaat. Er valt wel iets tegen te doen, zie hieronder: Mag de postbode de zending bij de buren afgeven? Standaard worden alle pakketten zonder aanvullende dienst bij de buren aangeboden. Wilt u geen bezorging bij de buren, dan kunt u de afzender vragen 'alleen huisadres' op het pakket te vermelden. In dat geval wordt het pakket alleen bij u aangeboden.

Bronnen:
http://www.postnl.nl/voorthuis/klantenserv...

ja het mag als jij niet thuis bent wordt het pakje naar je buurman gebracht.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100