er zat een briefje in de brievenbus dat mijn medicatie bij de buren is afgegeven.. mag dat?

het gaat hun toch niets aan wat mijn medicijnen zijn.
mag je dit zomaar bij de buren afgeven?

Toegevoegd na 12 uur:
Het was mijn apotheek zelf. Dus niet bezorgingsdienst postnl.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor mij reden genoeg om gewoon zelf iedere keer naar de apotheek te gaan.
Cryofiel
12 jaar geleden
Eh, Bailey - wat is dat nu voor een avatar? Speel je in een toneelstuk, of moeten wij ons zorgen maken en iemand naar je toe sturen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh haha een vriendin van mij vind het leuk om alle soorten foto's te maken. Ze is dan uren met haren en makeup bezig. Ik wou deze keer het CSI lijk zijn lol.
X
Ceeve
12 jaar geleden
Ik vind in dit geval dat de apotheker dan heel veel aan je heeft uit te leggen, schandalig en onvoorstelbaar.

Het beste antwoord

Absoluut niet! Tenzij jij hier een formulier voor hebt getekend. Zelfs een mondelinge toezegging is niet genoeg. Ik heb het zelfs zwart op wit moeten laten zetten om mijn medicijnen door mijn eigen brievenbus te laten bezorgen.
Dit kan echt niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 klopt helemaal,kheb hier aan t begin van t jaar voor getekend. Ik wil niet dat mijo medicijnen bij iemand anders bezorgd worden. Zeer grove fout vd apotheek !!

Andere antwoorden (3)

Als je je medicijnen via een internetapotheek besteld hebt, zijn deze waarschijnlijk in een discrete verpakking verstuurd en weten je buren dus niet beter als dat je een doorsnee pakketje hebt ontvangen. Als het van je normale apotheek afkomstig is en de bezorger verzuimd heeft om het pakje mee terug te nemen (tenzij jij hebt aangegeven de medicatie dringend nodig te hebben) zullen ze het hopelijk ook een beetje discreet verpakt hebben en er in ieder geval niet met koeienletters op vermeld hebben wat erin zit. Hoe het wettelijk geregeld is durf ik niet te zeggen, maar een erg handige actie is het natuurlijk niet. Ik zou er zeker melding van maken bij je apotheek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord zal je verbazen, ja dat mag, tenminste als het een bezorging door Post NL zoals ze tegenwoordig heten betreft. Wat een ander bedrijf betreft zal het denk ik niet anders zijn, want ik weet dat die bezorgers lui zijn. Ik moet zelf ook regelmatig naar buren voor het een of ander wat daar is afgegeven.

Nu zullen medicijnen nooit als zodanig kenbaar zijn maar in een discrete verpakking worden bezorgd, dus de buren zullen niet weten dat het om medicijnen gaat.

Er valt wel iets tegen te doen, zie hieronder:

Mag de postbode de zending bij de buren afgeven?
Standaard worden alle pakketten zonder aanvullende dienst bij de buren aangeboden. Wilt u geen bezorging bij de buren, dan kunt u de afzender vragen 'alleen huisadres' op het pakket te vermelden. In dat geval wordt het pakket alleen bij u aangeboden.
Ceeve
12 jaar geleden
Rudolf
12 jaar geleden
Belachelijk, ik kwam onlangs ook tot de ontdekking dat PostNL zendingen standaard bij de buren aflevert, zonder dat je daarvoor toestemming hebt verstrekt. In de eerste plaats wil ik niet dat de buren met mijn post worden opgezadeld en op de tweede plaats hebben mijn buren er niets mee te maken van wie ik paketten ontvang. Is dit overigens niet in strijd met de wet op de privacy, waar we ons in Nederland altijd zo druk over maken?
ItisILeClerc
12 jaar geleden
een sticker "Geen pakketjes afgeven bij de buren'' doet ook wonderen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle keren dat ik een pakketje heb besteld die werd bezorgd door PostNL en wij waren niet thuis, werd bij de buren afgeleverd..we weten niet anders. Gelukkig vetrouwen we de buren en weten we dat ze niet er in kijken oid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bezorgers zijn niet lui, ze krijgen echter alleen een vergoeding als ze het pakje afleveren (bij jezelf of bij de buren). Nemen ze het mee terug, dan krijgen zeer helemaal niets voor. De vergoeding is dan voor het servicepunt waar jij je pakje op kan gaan halen.
Ceeve
12 jaar geleden
Ik heb geen probleem met een verdiende - hoor, maar ik heb die regels niet verzonnen, dus ben dan ook flink en verklaar je nader. Want ik ben wel benieuwd als ik opmerk dat een bezorger die zijn werk niet goed doet, lui is, wat daar negatief aan dient te worden beoordeeld. Dan verder Rudolf helemaal mee eens, Itis goeie tip maar ik ben bang dat de sticker niet zal werken, Ytje ok. maar niet zonder mijn medeweten, Jol ik noem een bezorger die niet voor de 2e keer terug komt wel lui, want 1. hij doet zijn werk niet goed en 2. hij behoort dan een boodschap achter te laten en zelfs dat gebeurt niet altijd. En wat als ik slaande ruzie met die buren heb en zij het pakje niet afgeven. Als je er toevallig zelf een bent dan weet je hoe het wel behoort te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben juist blij dat pakjes bij de buren worden afgeleverd, dan hoef ik niet tot morgen te wachten.
ja het mag als jij niet thuis bent wordt het pakje naar je buurman gebracht.