moet je een klaagschift aan de rechtbank angetekend versturen?

Ik moet een klaagschift versturen naar de rechtbank, moet dit aangetekend of kan dit gewoon met een zegeltje verstuurd worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Bij sommige rechtbanken kan het zelfs digitaal, dus dan is er geen postzegel nodig.

Een klaagschrift moet worden ondertekend en ten minste bevatten:
a. de naam en het adres van de indiener;
b. de dagtekening;
c. een omschrijving van de gedraging waartegen de klacht is gericht en het tijdstip van de gedraging.
Het gerechtsbestuur bevestigt de ontvangst van het klaagschrift schriftelijk onder mededeling van de datum van ontvangst van het klaagschrift en met toezending van een afschrift van deze regeling.

Het is niet nodig om het klaagschrift aangetekend te verzenden. Door de ontvangstbevestiging kom je te weten of het gearriveerd is. Maar als die bevestiging uitblijft, dan is het aan te bevelen om de nieuwe verzending wél aan te tekenen.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duidelijk en uitgebreid antwoord

Andere antwoorden (2)

Nee, hoeft niet, gewoon opsturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet niet, alleen als je bewijs wilt hebben dat jij hem verstuurd hebt, en dat hij daar is ontvangen
anneliez