Wordt in je broek plassen op straat gezien als wildplassen en dus beboet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
3.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeievraag!

Antwoorden (10)

Nee hoor, dat kun je straffeloos doen! Tenminste, nog wel....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha tuurlijk niet, eerder als stankoverlast als je nog even doorloopt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Licht eraan.

Of je 40 bent of 3.

Bij 40 zullen mensen je eerder raar aankijken
maar een boete lijkt me sterk
of een agent heeft op 20 december nog niet zijn 120 boetes geschreven dan kan het wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij doen niet meer aan een minimum aantal boetes...is vorig jaar afgeschaft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat in je broek plassen in het *licht* nog meer opvalt dan in het donker ;-)
Nee anders zouden ze dus ook kleine kinderen boetes moeten geven :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan er wel een bekeuring voor krijgen als het uit je broek de grond raakt. Mits je natuurlijk binnen de bebouwde kom bent... Daarbuiten mag het gewoon!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Los van de plas onder je laten we zeggen broek, kan ook een agent-e niet zien dat je het in je broek doet.

En anders zeggen dat je niet goed geworden bent.

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, natuurlijk niet, je plast niet in het wild, maar in je eigen - privé- broek, daar heeft niemand iets mee te maken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je nou een hele wilde broek hebt... Panterprint of zo? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alleen dán als je er oerwoudgeluiden bij maakt, kun je worden beboet voor verstoring van de openbare orde;-)
nee, dit wordt gezien als voor schut staan als je eenmaal een bepaalde leeftijd hebt bereikt.
wildplassen doe je bewust op plaatsen waar dat niet mag.

in de APV kan je meer info vinden over de plaatsen waar wildplassen verboden is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Artikel 5.11 Doen van natuurlijke behoefte
1. Het is verboden op of aan de weg buiten een urinoir of andere toiletgelegenheid datgene te verrichten waarvoor een toiletgelegenheid is bestemd."(APV Amsterdam)

Het is dus gewoon strafbaar en zou je een boete kunnen krijgen. In de praktijk zal het niet zo snel voor komen.

Maar als je t doet om een "statement' te maken zou je wel eens lelijk een deksel op je neus kunnen krijgen (ter waarde van 100 euro :P)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet zeker dat het mag. Ik heb het aan een agent gevraagd en gedaan. Ik stopte bij een bosje omdat ik het niet meer hield en gelijk politie achter me. Ik mocht daar niet plassen, dus zei dat ik het heel echt niet meer hield en im mijn broek deed. Hadden ze niets mee te maken en ze bleven wachten of ik niet toch ging plassen , nou de rest vertel ik maar niet.