Wat te doen als de buren hun dakgoot niet schoon maken jij heb last van wateroverlast het is hun eigendom praten help niet (al geprobeert 2x ) ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wetgeving
7.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is dat toch vervelend -op z`n zachts gezegd- dat men niet kan praten met de buren wanneer je wateroverlast hebt doordat zij hun dakgoot niet schoonhouden! Waardoor komt dat toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grinnik, ik zou een blokkade in jouw dakgoot aanbrengen, zodat het water jouw kant niet meer opkomt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Humor C4th ! Vind ik ook wel een leuke oplossing!

Het beste antwoord

Nog eenmaal praten en als dat niet helpt op de scheiding een schotje in de goot plaatsen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je hierdoor waterschade oploopt,kun je je verzekering er op aanspreken,zij zoeken het dan met je buren uit,maar is dit niet aan de hand dan is misschien bemiddeling van de buurt/wijkagent een oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe zou dit niet mogen en heeft ieder zijn eigen afwateringsgogootje. Als zij niet meewerken zou je buurtbemiddeling kunnen inschakelen of een mediator via de Gemeente. Als dat allemaal niet helpt volgt helaas een procedure.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als praten niet helpt zou je aan een buurtagent kunnen vragen of er bemiddeld zou kunnen worden. Anders zou ik gewoon je rechtsbijstand inschakelen/danwel je waterschade verzekering. Foto's maken van het probleem en zeggen dat jij vindt dat de buren voor de schade moeten opdraaien. Overigens is het verstandig om dan de buren eerst schriftelijk (aangetekend verzenden) aan te manen eea schoon te maken. Ik zou heb verzoeken om ook een schriftelijke reactie te geven op het geschil.